Fixarhelg!

Denna helgen har varit en helg där vi fått mycket behövligt gjort!

I fredags tapetserade han äntligen klart här!! Tre dagar var han här men nu är det himla snyggt. Toknöjda är vi! Direkt efter började vi städa eftersom det var slipdamm i hela hallen och sovrummet. Sen kunde vi ställa in möblerna i sovrummet. Efter det så tröttnade pojken och satte sig vid datorn medan jag fortsatte greja en stund i snyggt sällskap av vin och spotify;)
Efter någon timme invigde vi grillen på balkongen i solnedgången. Blev något så avancerat som korv med bröd men mysigt var det!

Igår var det kalas för Robins farmors syster som också bor här på Orren;) Men innan dess så kom större delen av Robins familj och hans farmor hit och kollade in nya tapeterna. Från Robins farmor fick vi en fin pläd, laktosfria tekakor som hon hade bakat och en sockerkaka. Också den laktosfri såklart. Hon är ju för söt!
Kalaset var alldeles lagomt med god mat och efterrätt. Cissi var där med och det är ju alltid kul att tjöta med henne! Det var även två barn med. Den lilla flickan tyckte det var himla kul att retas med Robin. Vi hade hysteriskt kul åt att hon hängde efter Robin hela tiden när han mest såg lidande ut. Haha..
Efter kalaset grejade vi massa i lägenheten igen. Vi sorterade lådor, möblerade om lite och bar ner saker i förrådet. Sen fortsatte jag greja nästan hela kvällen med att bl a sortera en himla massa gamla skolpapper. Skönt att ha det gjort!

Idag gick vi upp tidigt och tvättade vilket var alltför längesen sist. Sen har jag mest tagit det lugnt. Gjorde en ost- och skinkpaj och har pluggat en del. Min fina pojk fick den stora äran att förhöra mig inför paneldebatten imorgon. Han var väl sådär lagom förtjust när jag babblade på en timme..Men han försökte hänga med så gott han kunde. Tss.

Nu ska jag snart lägga mig och läsa lite på frågorna inför imorgon igen. Jag längtar bara till det är gjort! Håll tummarna för att det går vägen.

//Miss Tjöta

Kommentarer
Postat av: Josefine

Kul att det är färdigtapetserat :D jag är skitnervös inför imorgon, kan ingenting ! Kan inte du skicka ett mess när ni är färdiga så vi vet hur det gick till ;D haha

2010-05-09 @ 23:53:49
URL: http://emmajosefinee.blogspot.com
Postat av: Josefine

Den är good :D hihi ! Jodå det kändes helt okej faktiskt, men oj vad nervös jag var ;p helt sjukt ! Jag brukar inte vara nervös så det här var något alldeles extra ;D haha.

2010-05-10 @ 21:26:39
URL: http://emmajosefinee.blogspot.com
Postat av: Josefine

hehe okej :) ne jag har också känt så innan, men blev tvärtom för mig de senaste dagarna. Tror du inte jag fick den frågan som jag verkligen inte ville ha ? ;D haha ! Vi var nog 15 stycken iaf :)

2010-05-10 @ 21:42:14
URL: http://emmajosefinee.blogspot.com
Postat av: Josefine

Jahaaaa den fick ju annso också ;p usch vilken dum fråga ! Jag fick den med specifik - diffus, ickeverbal - verbal och dom vettu :p



vet du ! nu har jag precis ringt till polisen !!! det var en skiläskig snubbe i tvättstugan :(

2010-05-10 @ 23:03:14
URL: http://emmajosefinee.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0