Ny lägenhet! Äntligen! :)

Japp, i lördags flyttade vi till trean på Orrholmen. Jag hade halsfluss men det gick ändå med mycket hjälp från båda våra föräldrar! Som tack för hjälpen bjöd vi dem på mat på MAX under dagen. Vi bytte ju lägenhet med en tjej. Men båda hade hyrt lastbilar så det gick riktigt smidigt. Sedan använde vi vår kärra med. Helt sjukt vad mycket grejer vi har samlat på oss!! Lådor, kassar och möbler var det över hela golven. Man kunde knappt gå här!

Men nu har vi kommit iordning med en del iaf:) Eftersom Robin jobbar hela dagarna och jag haft skola och praktik är det svårt att få tid och ork. Men det går sakta men säkert framåt! Vi ska få tapetserat i sovrummet och lite i hallen gratis eftersom det inte blev godkänt i besiktningen. Inte lite lyx! ;)

Min hälsa börjar bli bättre! Fortfarande väldigt förkyld. Min mage är ju extremt känslig med. Igår fick jag tillbringa en timme på en toa i Mitticity :( En kombination av penicillinet och bulgur ledde till detta tror jag. Robin fick fördriva tiden på stan medan han väntade på att jag skulle våga lämna toan. Men sedan blev det storhandling! Jag köpte även min efterlängtade korghylla på Jysk, som vi ska ha i badrummet:) Har även köpt ett vitrinskåp denna veckan. Och lite annat smått och gott:) Älskar att få inreda! :D

Idag har jag äntligen orkat gå till praktiken! Det var riktigt kul! Eftersom min handledare skulle till badhuset med fyrorna fick jag ha en lektion med femmorna helt ensam. Även om min handledare är hur bra som helst känns det ändå skönt att få ansvar att ha eleverna helt ensam:) Idag blev jag (om möjligt) ännu mer övertygad om att det är lärare jag ska bli! :D

Robin sover sen länge. Ska strax joina honom :)

Puss på er!

Kommentarer
Postat av: micha

Längtar till inflyttningsfest!!!:D

2010-03-12 @ 07:06:18
URL: http://mackanp.blogg.se/
Postat av: Jossan

Kul att det börjar vända lite nu med all otur som du har haft :)

2010-03-12 @ 14:50:22
URL: http://emmajosefinee.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0