Aldrig en lugn stund!

Den senaste veckan har vi fått besök fem dagar av sju! Visst är det himla trevligt att få besök men både jag och Robin känner att vi inte hunnit få tid att umgås själva nåt på länge..Men iaf. Tänkte berätta om vad jag hittat på under helgen:

På fredagen slutade jag hyfsat tidigt på praktiken för en gångs skull. Kom hem runt klockan tre. Jag har ju praktik på Orrholmsskolan så nu bor vi typ granne med skolan! Tar ungefär tre min att gå dit från oss. Himla lyx är det! Jag börjar kl. 8.10 alla dagar och går hemifrån ungefär fem över eftersom jag är så morgontrött så jag drar på att gå upp ur sängen tills det är ungefär 25 min till jag måste gå :P Men jag kommer i tid iaf:)
När jag kom hem så diskade jag och lagade mat. Sen kom pojken hem från jobbet. Efter en stund kom hela Robins familj hit. De hade med sig en splitterny bänkdiskmaskin!! Den var från dem, min familj och lite släktingar till Robin. Inflyttnings- och förlovningspresent kallade de den för. Tror knappt jag behöver beskriva hur glada vi blev!! :D De hade köpt med en familjepizza som de åt. Sen fikade vi. De gillade mina dumlekakor:) Lina åt tre stycken tror ja;) Vi såg lite film från när syskonen Edkvist var små. Så söta! Annelie klippte Robin med. De åkte hem runt åtta. Sen såg jag på Solsidan.

På lördagen hade vi inge vatten på morgonen. Himla typiskt eftersom vi skulle installera nya bänkdiskmaskinen. Men när Robin hade varit på stan och fixat en ventil som behövdes så hade det kommit tillbaka. Men den funkade inte heller!! Helt otroligt! Den första kunde vi förstå eftersom den var begagnad och ganska gammal, men denna var ju helt ny! Robins farfar dök upp här på fm. Han hade med sig sex prickiga lila koppar i inflyttningspresent:) Vi bjöd på fika. Sen kom Mats för att kolla diskmaskinenen. Men den ville inte ta in vatten. Precis samma fel som med den första. Vårt humör var i bott.
På kvällen var det äntligen dax för Cissis fest! Naturligtvis satte min mage igång att krångla. Världens magknip så vågade inte åka hemifrån. Körslaget och toan växlade jag mellan. Men sen gav det sig så runt 22 kunde jag infinna mig hos Cissi iaf. Himla trevligt var det! Hade ju inte festat sen den kvällen jag stukade foten (4 feb). Drack vin och så bjöd Cissi på shotar med Bacardi Lemon. När alla var lagom fulla knallade vi iväg till Nöjes;) Där dansade vi tills de stängde. Äntligen kan jag dansa igen! Min fot har inte pallat det innan..

Idag sov jag till ett! Då vaknade jag av att Robin ringde. Han och Mats var nämligen en sväng till Åmål idag för att byta ut diskmaskinen. Det fanns bara en sån vi hade kvar. Den hade trasig lucka så vi valde att lägga till 500 spänn och få en svart istället, som dessutom ska vara tystare. Och kors i taket! Den funkade!! :D Finally! Tredje gången gillt..Vi kör andra omgången med disk nu! Hur härligt som helst att slippa diska! Woohoo;)
Har förberett för en engelska lektion som jag ska imorgon. Ska berätta lite om Gästrikland med. Just ja! Har äntligen fått tid till att färga håret idag med. Känns skönt!

Nu får det snart bli sängen! Nya tag imorgon.


God natt på er

Kommentarer
Postat av: Jossan

Eller hur, det är såå trist att vara sjuk :( jag har bunkrat upp med alvedon och nässpray nu ;) haha !



Gött att det funkade med den nya diskmaskinen :) och vad nära du har till praktiken din lyckost ;)

2010-03-21 @ 23:04:31
URL: http://emmajosefinee.blogspot.com
Postat av: Jossan

har jätteont i halsen och sådär ont i kroppen som i början på en förkylning :( det suger ! Nu kan jag inte slappna av och sova heller, även om jag verkligen behöver det :/ hoppas att jag mår bättre imorgon, vill inte missa fler VFU-dagar :(



hehe jaa men gud va skönt att slippa diska och få sova lite längre ;) nu har ni allt lyxat till det ordentligt :p haha !

2010-03-21 @ 23:18:42
URL: http://emmajosefinee.blogspot.com
Postat av: charlotte

jag har också en bänkdiskmaskin är jätte praktist att ha så man slipper diska efter varje måltid. allt bra med er annars? här är det bara bra

2010-03-22 @ 08:03:11
URL: http://charlottebrag.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha såklart ;) jag har inget annat för mig :D

2010-03-25 @ 21:48:09
Postat av: Anonym

hihi du har så rätt ;) hoppas ni får en bra helg också :) när ska vi sees ? :D kraam

2010-03-26 @ 16:03:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0