Man ska inte ropa hej...

Tydligen tog jag ut segern i förskott. Imorse skulle jag ju då till Herrhagens vårdcentral för att kolla snittet och byta kompresser. Mamma och pappa skulle komma en sväng till Kd för de skulle till Biltema och även köra hit lite grejer som de köpt åt mig från Ullared. Jag sa till mamma att det nog skulle ta högst en kvart på vct. Men ack så fel jag hade...

Sjuksköterskan klämde och kände en massa. Sen blev hon bekymrad för hon tyckte jag var öm över brösten. Så hon hämtade en distriktsköterska och en läkare för konsultation. Helt plötsligt stod tre pers över mig där jag låg och klämde på mig. Fick ta blodprov, temp och några andra prover. Sen skulle jag även få en remiss till sjukhuset! Hon sa att de hade lunch så jag kunde få vänta på den i 1 h och 20 min. Hah! Som om jag inte hade nåt bättre för mig än att sitta där..Jag berättade att mina föräldrar satt utanför så hon sa vi kunde åka och äta och sen återkomma. Vi åkte hem till mig och åt laxpanetter och makaroner. Sen åkte vi tillbaka så jag fick hämta remissen och sen åkte vi till sjukhuset.

På sjukhuset tog en sjuksköterska återigen massa prover. Sen fick jag vänta typ en timme på en läkare. Då var det skönt att mamma var med som sällskap. Det pratades nämligen om allt från att de skulle behöva snitta igen till att jag skulle få bo någon natt på patienthotellet så de kunde ge mig antibiotika med sprutor. Inget av det tyckte vi kändes det minsta lockande! Men efter att ha träffat två läkare och en kirurg så kom de överens om att allt ändå såg bra ut så jag fick åka hem. Tack och lov! Men då var klockan typ fem och nästan hela dagen hade gått..En orolig Robin mötte upp oss utanför sjukhuset då han kom direkt dit från jobbet. Mamma och pappa följde med hem en stund och fikade innan de åkte hemåt.

Den här knölen har kostat mig en massa pengar! Räknade ut att jag lätt lagt ut 1 500 spänn redan :O Och då ska jag fortsätta gå till vårdcentralen varje dag ett tag framöver. Men efter besöket imorgon har jag kommit upp i 900 kr så då får jag frikort ett år. Bra det iaf.
Sen tyckte ingen av läkarna eller sjuksköterskorna idag att jag ska jobba mina två första nätter i helgen. Ångest! Hatar att missa jobb :( Men får nog bli en sväng till Åmål istället. För Robin ska till Dalarna hela helgen.

NU hoppas jag att jag snart kan glömma allt vad knölar heter!



Vad ska ni hitta på i helgen mina vänner? :)

Kommentarer
Postat av: katrin

men usch då.. hoppas de blir bättre snart! nja... jag jobbar heltid just nu så de närmsta tre veckorna kommer jag inte vara i kd så mycket men sedan kommer jag vara hemma en del tror jag:) såg att du ska till åmål nu i helgen... kanske ses då.. ska ju jobba där hela helgen;) kram

2010-07-02 @ 18:01:38
URL: http://lilaplommon.blogg.se/
Postat av: Cissi

Att det aldrig ska vara lätt och smidigt :S Men ett frikort verkar vara din melodi i år.. Men när du nu får det kommer du säkert inte att behöva använda det. Hoppas hoppas! Jaså, så du tänkte ta en sväng till Åmål och jag som hade tänkt ta mig en sväng till Kstad. Samkoordinerade :P

2010-07-02 @ 21:55:16
Postat av: Malin

Jag hoppas verkligen att du är på bättringsvägen nu Hanna. Vet de vad det var för något då? Krya på dig så hoppas jag vi ses någon dag framöver :)

2010-07-04 @ 12:17:12
Postat av: Hanna

Jo jag får använda frikortet minst en vecka iaf..Måste till vårdcentralen varje dag :S Men efter denna veckan hoppas jag att jag slipper det!



Haha jaså? Bra planering av oss..:P

2010-07-05 @ 09:42:08
URL: http://misstjota.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0