Smärta, rastlöshet och tristess

Min rubrik lät väl positiv? Hah..Nä, men det är så jag känt de senaste dagarna. Allt beror på den dumma onda foten. Den är lila och svullen nu. Så kunde ganska fort glömma att gå till praktiken idag. Inte nog med att jag måste ta två bussar för att ens komma dit och hem, sedan ligger "mina barns" klassrum så passande på övervåningen. Att hoppa med kryckor uppför två långa stentrappor varje rast känns inte riktigt som en hit.

Att vara hemma imorgon också känns alltså som ett måste. Tyvärr. Men tvingar mig själv att skriva på det stora fördjupningsarbetet vi har. Så tänkte jag ta igen de missade VFU-dagarna nästa vecka när vi egentligen har läs- och skrivvecka. Jag byter alltså lite..Funkar säkert bra det med, även om jag hellre hade varit med alla goa ungar denna veckan!

Jag längtar otroligt mycket till jag kan gå med båda benen igen! Robin gör det med. Jag kör lite med honom nu..:P Han har tur att han jobbar så mycket så han slipper passa upp på mig hela dagarna..;)

Jag vågar inte gå ut för jag är rädd att halka igen. Alltså har jag inte varit ute sen i fredags när jag röntgades. Jag brukar få panik av att inte få frisk luft efter en dag. Så ni kan ju tänka er hur det känns nu...

Just ja..En annan sak. Min syster har också halkat och antagligen är hennes fot med stukad! :( Hon skrev att hon går i sin storasysters fotspår..Tss. Inte bra denna gången!

Håll tummarna för att bådas fötter läker snart.

//Miss Tjöta



Kommentarer
Postat av: Annso

Haha men det gör juh för jäkla ont att noppa dem. Haha det är därför jag har några fjuniga strån kvar på vänster sida, den sidan gjorde ondast. :P

Ska hålla mina tummar och tår att du blir bättre i foten snart vännen. <3

2010-02-09 @ 06:11:38
URL: http://mrsintergender.blogg.se/
Postat av: Josefine

Öppna fönstret och stick ut huvudet ibland så får du iaf lite luft ;) Annars kan jag komma och "rasta" dig :D haha ! Krya på dig nu Hanna.

2010-02-10 @ 13:53:33
URL: http://emmajosefinee.blogspot.com
Postat av: Josefine

Ja men det är bra ! :) Tur att Annso kommer och muntrar upp dig :D



Ja det känns som att jag håller på att få världens förkylning, värk i hela kroppen och sådär du vet :( Men anledningen till att jag stannade hemma idag var ju sömnbristen inatt :o ska verkligen försöka gå imorgon ! Ska du vara hemma hela veckan ?



Kram

2010-02-10 @ 14:14:56
URL: http://emmajosefinee.blogspot.com
Postat av: Josefine

Nej men eller hur, fläskfilé sådär på en onsdag är ju aldrig fel ;) de har haft besök under dagen efter min lillebrors födelsedag så då är det nog lite mat kvar till mig :)



Nej det är inge vidare alls ! Vet inte om jag har sveriges sämsta immunförsvar, det är säkert barnen som smittat mig vettu :p finns ju inte någon som inte sitter och snorar.



Det är klart att du ska vila tills du känner dig helt bra i foten :) men det är ju trist att missa för mkt bara ! Har du kommit någon vart på arbetet då?



Kram

2010-02-10 @ 14:37:55
URL: http://emmajosefinee.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0