Händelserika dagar!

Numera hoppar jag runt på kryckor! Jag har nämligen lyckats stuka foten..:( Men ska berätta hur det gick till från början:

I torsdags var det dax för Välkomstfest för alla nya studenter på nya Tempel. Vi hade laddat för detta i flera veckor. Förfesten ägde rum hos Micha. Jag var den som anlände hos henne först. En liten stund senare kom även mina klassisar Josefine och Johanna. Riktigt härliga tjejer som jag ser framemot att umgås mer med! Vi började dricka vin, lyssna på musik och snacka. Efter ett tag kom Cissi med och två klasskompisar till Micha. Vi hade det riktigt trevligt!
Vi bestämde att ta bussen till stan ganska tidigt för att säkert komma in på Tempel. Men endera så lyckades vi missa bussen eller så var den extremt sen. Så det blev till att traska mot centrum. När vi nästan var framme på torget så halkade jag. Benet bara försvann under mig. Det gick så himla snabbt! Men det var massa snö över isen..Först skrattade alla för det såg nog ganska kul ut. Men sedan började jag känna hur ont det gjorde. Som tur var kunde Skoog köra mig, Micha och Cissi till akuten. Robin följde med i bilen också. När vi kom till akuten så fick jag åka rullstol. Jag, Micha och Cissi behövde på toa och väl där inne såg vi det komiska i allt så vi höll på att bryta ihop av skratt (här vill jag tillägga att vi var ganska fulla vid denna tiden. Haha!).
Jaja..fem timmar fick vi iaf vänta innan jag fick prata några minuter med en läkare! Han klämde lite och sedan undrade han om jag ville röntga då eller dagen därpå. Jag frågade hur lång tids väntan det var till röntgen och när han sa minst en timme till så kände jag att det orkade vi inte då. En sjuksköterska lindade foten. Sen fick vi ta en taxi hem. Vi hade skickat hem Skoog och Robin några timmar tidigare för de skulle upp tidigt dagen efter. Cissi och Micha hjälpte mig in till lägenheten. Då var klockan runt tre på natten. Jag tog panodil och pallade upp foten på en kudde i sängen. Sov oroligt och vaknade många ggr av att det gjorde så ont under natten.

På morgonen ringde jag Cissi. Hon pratade med Mona (Robins och Cissis farmors syster) som bor här i Kd. Hon gick med på att köra mig och Cissi till sjukhuset. Denna dagen gick det betydligt fortare som tur var. Två timmar ungefär. Foten röntgades och inget var brutet. Men hade stukat foten. Sjuksköterskan lindade foten igen och sen fick jag åka hem.


Tack alla underbara människor som hjälpt mig dessa dagar!! Ni är guld värda och jag fattar inte hur jag skulle klarat allt utan er <3
Jag är också jätte tacksam över alla gulliga människor som ringt eller skrivit och varit bekymrade över hur jag mår. Det betyder mycket för mig.


Det här är första gången nånsin jag stukat foten. Att hoppa på kryckor är jobbigare än jag trodde! Allt blir så besvärligt och tar så lång tid! Ska försöka duscha sen. Det kommer bli ett helt projekt. Kan knappt nudda foten och verkligen inte stötta på den..Just nu vore det bättre att ha en dusch än ett badkar som vi har.

Jaja. Jag hoppas verkligen jag orkar med praktiken till veckan!


Auf wiedersehen.


//Miss Tjöta

Kommentarer
Postat av: Josefine

Så himla synd om dig Hanna ! Men vi hade kul så länge det varade iaf ;) hehe. Och vi får verkligen hitta på mer saker tillsammans nu ! :) Hoppas att det går bra med foten och att du tar dig iväg till praktiken under veckan ! Kram

2010-02-07 @ 19:30:57
URL: http://emmajosefinee.blogspot.com
Postat av: Josefine

Oj, okej ! Det var ju typiskt :o hade det varit på markplan så var det kanske inte så jobbigt. Men förstår om det blir omständigt att gå i trappor, tänk på all snö också :/



Ja vi har haft en mysig helg :) men det går ju alldeles för fort som vanligt ! Ska ladda för praktiken imorgon med lite cheezballs och cider nu i min ensamhet ;) hehe

2010-02-07 @ 20:19:58
URL: http://emmajosefinee.blogspot.com
Postat av: Josefine

Ja men dåså, det är bättre att du är hemma :) men jag har en bil under veckan ifall du behöver skjuts någonstans bara så du vet ;)



hehe eller hur, så himla gott ! :D Jonas hatar allt som har med ost och sånt att göra så bäst att passa på när han inte är här :D haha

2010-02-07 @ 20:32:13
URL: http://emmajosefinee.blogspot.com
Postat av: Josefine

Ja så himla skönt ! Jag som var så nervös till en början :) men det kändes riktigt bra och jag var väldigt välkommen dit !



Så sjukt jobbigt att skriva :( jag somnade på stört :p haha ! Ska ta skriv-veckan och verkligen försöka bli färdig ;) har du börjat ?

2010-02-08 @ 19:34:23
URL: http://emmajosefinee.blogspot.com
Postat av: Josefine

Ja det är ju ett perfekt tillfälle när man har lite missade dagar. Hur många har du missat ? Det blir ju tufft att sätta sig med arbetet då när man kommer hem såklart.



Ska försöka få något gjort när jag är hos Jonas, det ska också bli intressant ;) hihi. Vad skriver du om ?

2010-02-08 @ 19:49:35
URL: http://emmajosefinee.blogspot.com
Postat av: Josefine

Jaha okej, du är inte bättre i foten än ? :( det är ju riktigt tråkigt att du måste missa första veckan här nu ! :/



haha ja eller hur, det är ju bra att Jonas jobbar på dagarna så jag kan koncentrera mig :D annars är ju det han gör så mkt roligare ;)



Jaha okej, det är ju intressant :) jag tänkte skriva om Dyslexi, vet inte om jag ska avgränsa mig lite kanske, är ju ganska stort ämne :)

2010-02-08 @ 20:14:31
URL: http://emmajosefinee.blogspot.com
Postat av: Josefine

Jaha :( usch ! Undrar när du kan komma till din praktik då. Kände bara nu idag att vi har så lite tid kvar att utnyttja i skolan. Snart är det dags för hösten och då får vi ingen praktik :o



Hehe ja man får passa på när de inte är hemma :D nu har ju Jonas börjat riva hallen hemma hos sig så förhoppningsvis så kan han jobba lite där och då känns det bättre att jag sitter och pluggar ;)

2010-02-08 @ 22:05:07
URL: http://emmajosefinee.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0