FÖRLOVNING (och jul med magsjuka)

Jag vet knappt vart jag ska börja..det var längesen jag skrev sist (som vanligt) och det har hänt en massa:


Har varit hemma hos la familia i Åmål större delen av förra veckan. Mys dagen innan julafton med att klä granen, göra knäck och kola, se Bingolotttos uppesittarkväll och äta tomtegröt (som vi sedan ställer ut te tomten på trappan, och nej..vi blir nog aldrig för gamla för det. Haha!).

Vi somnade sent på natten. Två timmar senare vaknar jag att av jag mår illa. Efter det gick det bara utför..Blev riktigt magsjuk HELA julafton:( Blää..Som ni nog kan räkna ut blev detta ingen vidare julafton..Men min underbara lillasyster stannade hemma med mig hela dagen <3 Hon tog hand om mig och hjälpte mig till toan och tillbaka (eftersom jag höll på att svimma när jag reste mig). En julafton som mestadels spenderades på toaletten..Jaja..På kvällen åkte Sara te Ånimskog för att iaf få fira lite jul med släkten. Då kom Robin och bytte av henne. Han och jag bytte julklappar (som jag knappt orkade öppna fast jag låg i sängen..). Sen hjälpte han mig så jag fick duscha och få på mig kläder. Jag ville så himla gärna orka ta mig till Ånimskog så jag fick träffa lite släkt och fick lite julkänsla. Herregud..efter jag gjort mig iordning kändes de som om jag sprungit en mil eller nåt! Sara och Anders (pappas kusin) hämtade mig iaf. När vi väl kom fram, en halvtimme senare, orkade jag inte ta mig upp till övervåningen där alla var. Jag fick lägga mig i en soffa därnere. Men det var ingen fara för folk kom till mig och pratade:) Så jag var inte ensam nåt. Sara och Robin kom ner med mina julklappar. De fick hjälpa mig öppna eftersom jag var så slut..Jag öppnade även en del dagen efter. Fick mycket bra som pengar, dvd:er, glas, skidjacka och termobyxor, strykjärn, vin, halsband, presentkort på H & M och massa mer:)

På juldagen mådde jag betydligt bättre efter en natts välbehövlig sömn. Detta var väldigt tur eftersom jag och älsklingen äntligen hade fixat ringar och skrivit juldagen som datum för vår förlovning! Planen från början var att gå ut och äta på restaurang och byta ringar. Men eftersom jag var så himla sleten och inte hade någon som helst matlust än så insåg vi att det inte skulle funka. Men vi smugglade upp ett av vinen som jag fick i julklapp och två fina glas till mitt rum. Sen tände vi ljus och skålade och satte på varandras ringar. Det blev hur mysigt som helst. Jag älskar denna killen av hela mitt hjärta så det kunde inte ha känts mer rätt! <3

Min syster var den enda som visste innan så hon kom in sen med en korg med godis och små champagne flaskor (som det var duschcreme och lotion i eftersom hon inte får köpa på Systemet, som hon sa:P). Haha sötunge! Sen visade vi mamma och pappa. Och åkte hem en sväng te Robins mamma och visade ringarna för hans familj. Alla blev så glada så:)

Dagen efter blev det middag hos Robins mamma med hela hans familj plus hans morfar.

På söndagen åkte jag och Robin hem till Karlstad. Men nästan direkt när vi kom till Kd så åkte vi till affärer för att kolla efter en platt-tv som pojken tjatat om så länge. Vi köpte en 40 tums samsung på Expert. Och sedan blev det även ett hemmabiosystem! Så den dagen spenderades 11 000 kr bara sådär. Men det är det nog värt hoppas jag:) Båda hade/har sparade pengar så.

Gårdagen bestod av att fixa lite ärenden på stan och kolla in mellandagsrean. Bunkrade även upp med dricka inför nyår:)

Idag har vi kollat ytterligare en lägenhet på Orrholmen. Usch vilka tapeter folk sätter upp:S Man blir ju spyfärdig..Så det är bara att kolla vidare.
Annars har dagen mest spenderats i soffan med nya tvn:) Plus att vi gjorde underbart god mat förut: egenfriterad klyftpotatis, fläskfilé, Café de paris sås och sallad:) Mums!

Så..Nu fick ni se lite vad jag haft för mig:)

Imorgon blir det Åmål igen. På torsdag blir det nyårsfirande i källarn :D

God fortsättning!



Kommentarer
Postat av: Sara

<3

2009-12-29 @ 22:33:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0